یک آدم خوشحال

چون دوست دارم در زندگی خوشحال باشم...

یک آدم خوشحال

چون دوست دارم در زندگی خوشحال باشم...

از سال ۸۷ یعنی از نوجوانی توی بلاگفا وبلاگ می‌نوشتم و می‌نویسم
رفیق خیلی عزیزی به لهجه اصفهانی پرسید
بیای بیان چی اَزِد کم می‌شِد
و من در پاسخ آمدم بیان.
به این امید که حرف‌هایم اینجا مصداق آن فراز مداحی حاج مهدی رسولی باشد:
«دوست دارم هرجا میرم از تو صحبت بکنم»

عیب رندان نکن ای زاهد پاکیزه‌سرشت

شنبه, ۲ تیر ۱۴۰۳، ۰۲:۲۹ ق.ظ

مدت زیادیه که حس میکنم دلیل زجر کشیدنم نداشتن اصولی هست که بتونه راهنمایی ام کنه. که جاهایی که گیر میکنم به یه اصل مراجعه کنم و طبق اون عمل کنم. این موضوع خیلی اذیتم می‌کنه.

یکی از راه‌هایی که برای حلش یعنی برای پیدا کردن اصولی برای زندگی به ذهنم رسیده بود برگشت به نهج‌البلاغه‌خونی بود. 

امشب حین خوندن حکمت‌های نهج‌البلاغه یه حکمتی پیدا کردم که برای خودم خیلی مبتلابه بود:

برترین زهد پنهان کردن زهد است.

در توضیحش گفته‌اند:

هرچیزی آفتی دارد و آفتِ زهد، مباهات به آن در نزد مردم است، هرگاه زاهد به زهدش افتخار کند و آن را اظهار نماید در واقع وی زاهد نیست؛ چرا که دلبستگی به زهد و افتخار به آن و جلب نظر مردم از این طریق، خود عینِ رغبت به دنیا است.

حس میکنم من خیلی گرفتار این آفتم. 

 

  • ن ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌ ‌ ‌ ‌

نظرات (۲)

نه نیستی

زاهد ها سه روز سه روز از حجره بیرون نمی اومدن و روزه وصل می گرفتن و همه حرفشون رو میزدن 

این می شد که زهدشون همون توجهاتی رو جلب می کرد که زیورآلات قارون

تو کجا ازین راه رفتی آخه....؟

پاسخ:
یعنی درباره اونا گفتن؟
ولی حس میکنم منم حداقل درجه‌ای از این مشکل رو دارم
نه؟
اگه نه پس کدوم حکمت نهج‌البلاغه الان مناسب حال منه؟
اگه چیزی به ذهنتون میرسه بهم بگین حتی اگه خیلی بدجوره

متاسفانه از نهج البلاغه کم بهره ام مثل باقی چیزهای خوب

تو یه چیزی بگو به حال من

من نهایتش می تونم تو رو به خرابات مثنوی معنوی و غزلیات شمس دعوت کنم

اونم از روی سایت گنجور

 

پاسخ:
دعوتتون رو با خوشحالی می‌پذیرم
هرجا که امیدی به درمانم باشه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی